nedeľa 12. augusta 2012

Nepečená jablková torta

Hmmmm, jablká. Čo s vami keď je Vás toľko a nie ste práve vhodné na uskladnenie?
Žeby jablková nepečená torta???
POTREBUJEME:

  • 800g jabĺk
  • 400 ml vody
  • 3-6 PL kryštáľového cukru (záleží od toho aké sladké jablká máme)
  • 2 vanilkové cukry
  • na hrot noža mletej škorice
  • 2 balíky okrúhlych piškót (ja som dnes použila aj dlhé, keďže okrúhle sa minuli ;-))
  • 2 balíky zlatého klasu alebo vanilkového pudingu (prášok)
  • šľahačka na ozdobenie
POSTUP:
  1. Jablká ošúpeme a zbavíme jadrovníka.
  2. Dáme ich variť do hrnca spolu s 200 ml vody.
  3. Pridáme kryštáľový a vanilkový cukor a mletú škoricu.
  4. Jablká varíme kým nie sú úplne mäkké približne 10 až 15 minút. Podotýkam, že to môže trvať aj dlhšie. Ako som už spomínala veľmi záleží od druhu jabĺk.
  5. Uvarené jablká rozmixujeme pokiaľ treba. Ja som ich popučila. 
  6. Pridáme zlatý klas prípadne vanilkový puding, ktorý sme si rozpustili v zvyšných 200 ml vody.
  7. Varíme do zhustnutia. Od bodu varu je to približne 2 až 3 minúty.
  8. Formu na pečenie si vystelieme alobalom.
  9. Na spodok poukladáme piškóty, zalejeme jablkovou masou a postup opakujeme.
  10. Ukončíme jablkovou masou.
  11. Necháme vychladnúť.
  12. Po vychladnutí jablkovú tortu dáme ešte na pár hodín do chladničky.
  13. Pred podávaním ozdobíme šľahačkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára